Obrazy to podstawowe
narzędzie nowoczesnego internetu. Badania wskazują, że najbardziej
angażującym sposobem pozyskiwania komentarzy na Facebooku są
zdjęcia lub grafiki. Kolejnym dobrym przykładem jest serwis
Pinterest, który bazuje tylko i wyłącznie na zdjęciach,
grafikach.
Na chwile obecna
wyszukiwarki jeszcze nie radzą sobie z rozpoznawaniem obrazów
zawartych w zdjęciach. Więc naszym zadaniem jest, pomóc
wyszukiwarką aby jak najlepiej zinterpretowały daną grafikę.
Twórcy HTMLa dali nam ku temu dobre narządzie, jakim jest atrybut alt.
Atrybut ten określa, jaki tekst pojawi się na stronie, jeżeli plik
nie pojawi się na niej lub użytkownik sam wyłączy możliwość
pojawiania się obrazów. Aby wykorzystać w najlepszy możliwy
sposób ten znacznik, powinien zawierać tekst opisujący zdjęcie, z
wykorzystaniem słów kluczowych. Kolejnym dobrym pomysłem jest
umieszczenie obrazu w takim miejscu, aby zawartość obrazu
nawiązywała do niego. Najlepiej jeśli tekst nawiązujący jest
przed obrazem i zaraz po nim. W taki sposób damy możliwość
lepszej interpretacji przez wyszukiwarke naszego obrazu.
Tekst zawarty w obrazie,
który jest również łączem do innej strony jest bardzo ważny.
Użyty tekst powinien odnosić się bezpośrednio do zawartość
docelowej, tak aby użytkownik mógł zorientować się co zawiera
dana strona docelowa.
Atrybuty alt są bardzo
dobrą metryką ułatwiającą uzyskanie wysokich miejsc na dane
słowo kluczowe. Wykorzystanie tego zabiegu może nie gwarantuję
wysokiego wyniku ale nie można go ignorować. Na pewno jest to jeden
z czynników, który odpowiedni zastosowany pomoże nam wypromować
naszą stronę na odpowiednie słowo kluczowe.