„Twórz unikatowy, dopasowany tytuł strony.” tak brzmi jeden
z pierwszych i podstawowych zaleceń Google dla pozycjonerów. Jest to jeden z najważniejszych i zarazem najprostszych
czynników, który może pomóc zaistnieć naszej stronie w wyszukiwarce. Jest to czynność, którą najłatwiej wykonać i
ma bardzo szybki wpływ na poprawę pozycji. Tytuł wybrany przez nas ma wiele
zastosowań, po pierwsze pojawia się w wynikach wyszukiwania oraz na pasku tytułu
przeglądarki, oprócz tego jest stosowany przez większość, bardzo popularnych w
tej chwili, mediów społecznościowych, więc jeśli interesuje cie marketing społecznościowy zastanów się nad tym.
Poprawnie zastosowany tytuł pomaga użytkownikom oraz ma wpływ na
trafność wyszukiwania.
Przejdźmy do praktycznej strony zagadnienia. A więc
zastanówmy się nad celem tytułu, jakie ma zadania? Ja widzę dwa podstawowe
zadania, od strony użytkownika ma w szybki i jasny sposób przekazać informacje
o zawartości strony, a ze strony wyszukiwarki ma przekazać jasno i zrozumiale
bootom te same informacje. Umiejętność tworzenia dobrego tytułu to umiejętność
pogodzenia wyżej wymienionych celów. Moim ulubionym schematem tworzenia tytuł
to:
Główne słowo kluczowe | drugorzędne słowo kluczowe | nazwa
firmy marki
lub
Nazwa firmy marki | główne słowo kluczowe | drugorzędne
słowo kluczowe
W zależności od znajomości nazwy firmy bądź marki
umieszczamy ją albo na początku lub na końcu tytułu. Oczywiści schemat ten nie
jest dogmatem i nie da się wykorzystać wszędzie ale jest dość często spotykany
i daje najlepsze rezultaty.
Kolejnym bardzo ważnym czynnikiem w tworzeniu tytułu jest
jego długość. Zaleca się aby tytuł składał się z co najmniej 10 znaków, ale nie
więcej niż 70. Spowodowane jest to pojawianiem się tekstu tytułu w wynikach
wyszukiwania. Dłuższe frazy automatycznie zostaną przycięte i nie pojawią się w
wynikach. Z praktycznego punktu widzenia najważniejsze frazy, staraj się zamieścić w pierwszych 40 znakach.
Jest to niezwykle cenne miejsce reklamowe działaj więc w bardzo przemyślany
sposób.
Kolejną cenną uwagą
jest tworzeni unikatowych tytułów dla każdej z podstron. Staraj się nie
powielać tytułu, zmienność treści pomość Ci w lepszym zaistnieniu w
wyszukiwarce. Istnieją plug-iny jak Page Title dla Drupala lub WordPress SEO
dla WordPressa , które ułatwić Ci robotę w tym zakresie.
Traktuj tytuł strony bardzo poważnie, jest to bardzo proste
zagadnienie, ale nieumiejętne jej zastosowanie może Cię wiele kosztować.
Pamiętaj masz tyko kila sekund aby zachęcić użytkownika aby kliknął właśnie w
twój link, więc nie utrudniaj mu zadania, użyj słów kluczowych o jasnym i
prostym przekazie.