środa, 9 maja 2012

Czy tytuł strony jest ważny??


„Twórz unikatowy, dopasowany tytuł strony.” tak brzmi jeden z pierwszych i podstawowych zaleceń Google dla pozycjonerów. Jest to jeden  z najważniejszych i zarazem najprostszych czynników, który może pomóc zaistnieć naszej stronie w wyszukiwarce.  Jest to czynność, którą najłatwiej wykonać i ma bardzo szybki wpływ na poprawę pozycji. Tytuł wybrany przez nas ma wiele zastosowań, po pierwsze pojawia się w wynikach wyszukiwania oraz na pasku tytułu przeglądarki, oprócz tego jest stosowany przez większość, bardzo popularnych w tej chwili, mediów społecznościowych, więc jeśli interesuje cie marketing społecznościowy zastanów się nad tym.  Poprawnie zastosowany tytuł pomaga użytkownikom oraz ma wpływ na trafność wyszukiwania.

Przejdźmy do praktycznej strony zagadnienia. A więc zastanówmy się nad celem tytułu, jakie ma zadania? Ja widzę dwa podstawowe zadania, od strony użytkownika ma w szybki i jasny sposób przekazać informacje o zawartości strony, a ze strony wyszukiwarki ma przekazać jasno i zrozumiale bootom te same informacje. Umiejętność tworzenia dobrego tytułu to umiejętność pogodzenia wyżej wymienionych celów. Moim ulubionym schematem tworzenia tytuł to:

Główne słowo kluczowe | drugorzędne słowo kluczowe | nazwa firmy marki

lub

Nazwa firmy marki | główne słowo kluczowe | drugorzędne słowo kluczowe

W zależności od znajomości nazwy firmy bądź marki umieszczamy ją albo na początku lub na końcu tytułu. Oczywiści schemat ten nie jest dogmatem i nie da się wykorzystać wszędzie ale jest dość często spotykany i daje najlepsze rezultaty.

Kolejnym bardzo ważnym czynnikiem w tworzeniu tytułu jest jego długość. Zaleca się aby tytuł składał się z co najmniej 10 znaków, ale nie więcej niż 70. Spowodowane jest to pojawianiem się tekstu tytułu w wynikach wyszukiwania. Dłuższe frazy automatycznie zostaną przycięte i nie pojawią się w wynikach. Z praktycznego punktu widzenia najważniejsze frazy,  staraj się zamieścić w pierwszych 40 znakach. Jest to niezwykle cenne miejsce reklamowe działaj więc w bardzo przemyślany sposób.

Kolejną cenną uwagą  jest tworzeni unikatowych tytułów dla każdej z podstron. Staraj się nie powielać tytułu, zmienność treści pomość Ci w lepszym zaistnieniu w wyszukiwarce. Istnieją plug-iny jak Page Title dla Drupala lub WordPress SEO dla WordPressa , które ułatwić Ci robotę w tym zakresie.

Traktuj tytuł strony bardzo poważnie, jest to bardzo proste zagadnienie, ale nieumiejętne jej zastosowanie może Cię wiele kosztować. Pamiętaj masz tyko kila sekund aby zachęcić użytkownika aby kliknął właśnie w twój link, więc nie utrudniaj mu zadania, użyj słów kluczowych o jasnym i prostym przekazie.