Kolejną prostą czynnością jaką możesz zrobić aby twoja
strona była lepiej widziana w świecie Internetu, jest meta opis twojej strony.
W skrócie mówiąc meta opis strony, jest to opis który pojawia się w wynikach
wyszukiwania, a zawiera krótką informacje o zawartości strony. W kodzie
figuruje jako „meta description”.
Z marketingowego punktu widzenia to jedna z najważniejszych czynności
jakie możesz zrobić dla poprawi wizerunku strony. Jest to darmowa przestrzeń
reklamowa i odpowiednie jej
zoptymalizowanie, pomoże Ci w skłonieniu
użytkownika, aby kliknął właśnie w twoją stronę a nie w stronę konkurencji. Z punktu widzenia wyszukiwarki element ten nie
ma żadnego wpływu na twoją pozycje w wynikach, ma w prosty sposób przekazać
twoją informacje do odbiorcy. Aby maksymalnie wykorzystać meta description
należy stworzyć tekst, który w jasny sposób da użytkownikowi informacje co znajduję się na naszej stronie.
Mamy do wykorzystania od 70 do 160 znaków. Należy w nim użyć
naszych słów kluczowych ale nie za dużo, wszystko musi stanowić spójną całość.
Użyte słowa kluczowe będą podkreślone w wynikach jeżeli ktoś ich użyje w
wyszukiwarce. Co do samych słów niektórzy eksperci sugerują aby w tym miejscu
użyć słów tj. darmowa dostawa, gwarancja najniższej ceny, strona oficjalna itp. Najlepiej w tym momencie
podejrzeć konkurencje i ocenić w który
opis ty byś kliknął. Ja parokrotnie zauważyłem iż konkurencyjne strony nie
koniecznie przywiązują wysoką wagę do tego typu optymalizacji, zdarzają się błędy
gramatyczne, stylistyczne, więc zwróć uwagę na te najprostsze rzeczy również. Istnieją
przypadki kiedy wyszukiwarka nie skorzysta z meta opisy, i zaczerpnie tekst
albo z tekstu strony, albo z katalogów tj., DMOZ lub Yahoo. Aby tego uniknąć wystarczy
w head strony zamieścić wiersz <meta name=”robots” content=”noodp, nodir”
/> .
Mimo że jest to element, który niema bezpośredniego wpływy
na miejsce w wyszukiwarce, jest istotnym elementem dla użytkownika, który szuka
właśnie twojej strony, więc przyłóż się i nie utrudniaj sobie życia.